Palvelu: Työllisyyspalvelut
TE-palvelut tiedottaa: Uusi asiakaspalvelumalli tulee voimaan 2.5.2022
Uusi asiakaspalvelumalli koskee niin TE-toimistojen kuin kuntakokeilukuntien asiakkaita. Lue lisää TE-palvelujen sivuilta.
Kainuun työllisyyden kuntakokeilun tulokset lupaavia
– Kainuun työllisyyden kuntakokeilun tulokset ovat olleet suurempiin kokeilualueisiin verrattuna myönteisiä. Kainuun aktivointiaste eli palveluissa olevien asiakkaiden määrä on meillä…
Opinnollistamisella osaamista Kainuuseen -hanke edistää työllisyyttä koko maakunnassa
Laajassa, maakunnallisesti ainutlaatuisessa hankkeessa työskentee kuusi työpaikkavalmentajaa ja projektipäällikkö, jotka yhdessä kuntien ja TE-työvoimapalvelujen henkilöstön kanssa auttavat työttömiä työllistymisessä opinnollistamista…
Hyvä työyhteisö antaa työllisyyspalveluiden henkilöstölle voimaa muutosten keskellä
Näin vuoden lopussa voin ilokseni todeta, että hyvällä työyhteisöllä on voimaa myös vaikeissakin hetkissä. Työllisyyspalveluiden syksy on ollut suorastaan raskas…
TE-palvelut siirtymässä kunnille
TE-palvelujen siirtoa valmistellaan yhteistyössä ministeriöiden, TE-palvelujen, ELY-keskusten, KEHA-keskuksen, kuntien ja muiden sidosryhmien kanssa. Palvelut siirrettäisiin kunnalle tai useammasta kunnasta muodostuvalle…

Palvelu: Työllisyyspalvelut
Sotkamon kunta suunnittelee ja toteuttaa työnhakija- ja työnantajalähtöistä työllisyydenhoitoa yhdessä laajan toimijaverkoston kanssa. Verkostossa ovat mukana mm. työnantajat, oppilaitokset, Kainuun TE-toimisto, työllistymistä edistävä monialainen yhteispalvelu (TYP), Kainuun hyvinvointialue, Kela, yhdistykset sekä ESR –hankkeet.
Työllisyyspalveluiden varautumisen ohjeet ja toimintatavat mahdollisten sähkökatkojen varalle
Toimintakeskus (Ratatie 8A)
Ryhmä- ja työtoimintaa ei järjestetä toimintakeskuksella tiedossa olevien ennakoitujen sähkökatkojen aikana. Toimintakeskuksen asiakkaille tiedotetaan tilanteesta henkilökohtaisesti soittamalla ennakkoon ja annetaan etätehtäviä. Yksilöohjausta on kuitenkin saatavilla. Mikäli sähkökatko tulee kesken toimintapäivän, toimintaa voidaan jatkaa turvallisuus ja työtehtävät huomioiden. Jos turvallisuutta ei voida taata, toiminta keskeytetään.
Toimintakeskuksen henkilöstön yhteystiedot
Työllisyyden kuntakokeilu Sotkamon kokeilutoimisto
Aikavarauksella toteutuvat asiakastapaamiset pyritään järjestämään sovitusti turvallisuus huomioiden. Mahdollisten aikavarausten peruutuksien osalta viestintä asiakkaiden suuntaan hoidetaan niin pian kuin mahdollista. Peruutetut asiakastapaamiset siirretään toiseen ajankohtaan työllisyyden kuntakokeilun asiantuntijan toimesta. Sähkökatkon vaikutus asiointiin otetaan huomioon eikä sähkökatkon vuoksi peruuntuneesta tapaamisesta tule asiakkaalle seurauksia. (Tähän linkki työllisyyden kuntakokeilun verkkosivulle)
- Pyri mahdollisuuksien mukaan asioimaan verkkopalvelussa hyvissä ajoin, niin häiriöt ja palveluiden käyttökatkot eivät vaikuta asiointiisi ja vältyt ylimääräiseltä vaivalta.
- Jos et ole saanut asiaasi hoidettua häiriön tai häiriön takia ruuhkautuneen palvelun vuoksi, otathan myöhemmin uudelleen yhteyttä. Katsomme asiointipäiväksi ajankohdan, jolloin olet yrittänyt asioida verkossa tai soittaa puhelinpalveluumme. Häiriön vuoksi hoitamatta jääneet asiat voidaan korjata jälkikäteen.
- Voit jättää yhteydenottopyynnön Oma asiointi-palvelussa, niin otamme sinuun yhteyttä heti kun se on mahdollista. Valitettavasti emme voi häiriötilanteissa taata takaisinsoittoa samana päivänä.
- Oma asiointi
- Valtakunnallinen puhelinneuvonta
Työllisyyden kuntakokeilun Sotkamon yhteystiedot
TE-palvelut tiedottaa: Uusi asiakaspalvelumalli
Työnhaun käytännöt muuttuivat 2.5.2022.
Uusi asiakaspalvelumalli koskee niin TE-toimistojen kuin kuntakokeilukuntien asiakkaita.
Lue lisää TE-palvelujen sivuilta.